Toshkent shahar hokimiyati gastronomik va sayyohlik ko‘chalari loyihalarini yanada rivojlantirish uchun qo‘shimcha bir trillion so‘m (taxminan 82,1 million AQSH dollari) ajratilishini e’lon qildi. Bu ma’lumotni poytaxt hokimi Shavkat Umurzoqov "O‘zbekiston 24" telekanaliga bergan intervyusida ma’lum qildi. Ushbu tashabbus avvalroq amalga oshirilgan loyihalarning davomi bo‘lib, Umurzoqovning so‘zlariga ko‘ra, ular shahar aholisi va mehmonlari tomonidan ijobiy kutib olingan.
Dasturning yangi bosqichi doirasida yana 24 kilometr shahar hududini obodonlashtirib, ularni gavjum sayyohlik zonalariga aylantirish rejalashtirilgan. Bu rejalarning amalga oshirilishi nafaqat shaharning qiyofasini o‘zgartirishi, balki mehnat bozoriga ham sezilarli ta’sir ko‘rsatib, 20 mingdan 30 minggacha yangi ish o‘rinlari yaratishi kutilmoqda. "Prezidentimiz yangi imkoniyatlar ochadigan tarixiy farmon va qarorlarni imzoladilar. Ularning ta’sirini har bir Toshkent fuqarosi his qiladi - ular umuman olganda 100 mingdan ortiq ish o‘rni yaratadi", - dedi Umurzoqov.
Bu qaror Prezident Shavkat Mirziyoyev tomonidan 16-oktabr kuni bo‘lib o‘tgan yig‘ilishda poytaxtni rivojlantirish bo‘yicha belgilab berilgan kengroq strategiya doirasida qabul qilindi. Davlat rahbari Toshkentdagi barcha o‘zgarishlar qulay va zamonaviy shahar muhitini shakllantirishga, shuningdek, iqtisodiy faollik va tadbirkorlikni rag‘batlantirishga qaratilishi lozimligini ta’kidladi.
Shuni ta’kidlash kerakki, aholining gastronomik ko‘chalar tarmog‘ini kengaytirishga oid fikrlari turlicha. Qo‘llab-quvvatlash bilan bir qatorda ijtimoiy tarmoqlarda tanqidiy mulohazalar ham bildirilmoqda. Ba’zi fuqarolar shovqindan xavotirda ekanliklarini va ajratilgan mablag‘larni turar-joy massivlaridagi kommunal infratuzilmani modernizatsiya qilishga yo‘naltirish maqsadga muvofiq bo‘lishini aytishmoqda.
Sayyohlik zonalarini rivojlantirish bilan bir qatorda, shahar hokimiyati tezkor avtobuslar (BRT) uchun ajratilgan yo‘laklar tarmog‘ini yaratish bo‘yicha yangilangan rejalarni taqdim etdi. Loyiha umumiy uzunligi qariyb 51 kilometr bo‘lgan 10 ta yo‘nalishni qamrab oladi va yangi yo‘nalishlarning aksariyati sobiq tramvay yo‘nalishlarini takrorlaydi. Ushbu transport tashabbusini amalga oshirish uchun 126 million dollar ajratish rejalashtirilgan. Shuningdek, transport oqimlarini optimallashtirish uchun kirish postlarini ko‘chirish va transport-almashinuv bog‘lamalarini qurish rejalari ham e’lon qilindi.
Hokimning birinchi o‘rinbosari Baxtiyor Haydarov tomonidan avvalroq taqdim etilgan obodonlashtirish bo‘yicha aniq loyihalar qatoriga Yangi Sergeli va Qatortol ko‘chalarini kecha-yu kunduz ishlaydigan hududlarga aylantirish, shuningdek, Bo‘zsuv kanali bo‘ylab dam olish-sayr qilish zonasini yaratish rejalari kiradi. Bugungi kunga qadar poytaxtning bir necha tumanlarida shunga o‘xshash loyihalar amalga oshirilgan bo‘lib, avvalroq 26 ta ko‘chani kecha-yu kunduz ishlaydigan zonalarga aylantirish rejalari haqida xabar berilgandi.
Toshkentdagi kanallar va ariqlar tizimi ko‘p asrlik tarixga ega bo‘lib, dunyodagi eng tarmoqlangan tizimlardan biri hisoblanadi. Shahardagi sun’iy suv yo‘llarining umumiy uzunligi 2000 kilometrdan oshadi, bu Toshkentdan Moskvagacha bo‘lgan masofaga teng. Bu kanallar nafaqat sug‘orishda, balki O‘zbekiston poytaxtida o‘ziga xos mikroiqlim yaratishda ham muhim rol o‘ynaydi.