Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi matbuot xizmati xabar berdi.
Ma’lum qilinishicha, so‘nggi yillarda mamlakatimizda mikrokredit va iste’mol krediti bozorlarida faollik oshgan. Shu bilan birga, ba’zi kredit tashkilotlari ushbu moliyaviy xizmatlarni aholiga agressiv tarzda marketing va reklama qilish orqali qarzlarning keskin o‘sishiga olib keladi.
Aksariyat hollarda bunday kredit mahsulotlari uchun reklama va reklama materiallari ushbu mahsulotlarga tez va oson kirishni ta’kidlaydi. Biroq, bunday yondashuvlar kelajakdagi qarz majburiyatlari natijasida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan moliyaviy risklar haqida etarli ma’lumot bermaydi, bu esa jismoniy shaxslar uchun moliyaviy qiyinchiliklarga olib kelishi mumkin.
Shu munosabat bilan Raqobat qo‘mitasi O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki bilan birgalikda xorijiy davlatlar tajribasini hisobga olgan holda "Reklama to‘g‘risida"gi qonunning 43-moddasiga tegishli o‘zgartirishlar kiritishni taklif qiladi.
Mazkur takliflarga ko‘ra, aholiga taklif etilayotgan kreditlar, jumladan, mikrokreditlar reklama qilinayotganda reklama maydoni va vaqtining kamida 10 foizi bunday moliyaviy xizmatlardan foydalanish natijasida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan moliyaviy risklar to‘g‘risidagi ogohlantirishlarga ajratilishi kerak.
Ushbu tashabbus aholining moliyaviy savodxonligini oshirish, ongli ravishda qarz olish madaniyatini oshirish va ortiqcha qarz yuklarining oldini olishga qaratilgan.
Qo‘mita fuqarolarni har qanday qarz majburiyatlarini o‘z zimmasiga olishdan oldin moliyaviy imkoniyatlarini baholashga va bunday xizmatlar bilan bog‘liq shartlar, foiz stavkalari va to‘lov majburiyatlarini diqqat bilan ko‘rib chiqishga chaqiradi.