UzAuto Motors kompaniyasi o‘z model qatorini sezilarli darajada modernizatsiya qilish jarayonini boshladi va Damas minivenining yangi versiyasini seriyali ishlab chiqarishga tayyorgarlik ko‘rayotganini hamda mashhur Chevrolet Cobalt sedanining ikkita takomillashtirilgan modifikatsiyasini bozorga chiqarishini e’lon qildi. Ushbu qadamlar mahsulotlarni diversifikatsiya qilish va ishlab chiqarish quvvatlarini yangilash bo‘yicha strategik dasturning bir qismidir.
Yangi avlod Damas’ni ishlab chiqarish jarayoni "Xorazm Avto" zavodi quvvatlarida maxsus tashkil etilgan liniyada mahalliylashtiriladi. Avtomobil ishlab chiqaruvchisi vakillarining ta’kidlashicha, ushbu modelni ishlab chiqishda xususiy avtomobil egalari va kichik biznes vakillarining talablari diqqat bilan o‘rganilgan. Yangilangan miniven o‘zidan oldingi modeldan kattalashtirilgan o‘lchamlari, oshirilgan yuk ko‘tarish qobiliyati va kengaytirilgan sig‘imi bilan ajralib turadi. Iste’molchilar uchun model ikki xil variantda taqdim etiladi: Damas Move deb nomlangan yo‘lovchi tashish varianti va Damas Max - yuk-yo‘lovchi varianti. Ishlab chiqarish strategiyasining muhim jihati shundaki, yangi modelning ishlab chiqarilishi joriy versiya bilan parallel ravishda amalga oshiriladi, bu esa mijozlarga "sinalgan klassika va yangi texnologik imkoniyatlar" o‘rtasida tanlov qilish imkonini beradi.
Shu bilan birga, kompaniya Chevrolet Cobalt sedanining ikkita yangi versiyasi - Style MCM va Midnight MCM’ni ishlab chiqarish boshlanganini e’lon qildi. UzAuto Motors bayonotiga ko‘ra, ushbu modifikatsiyalar O‘zbekistondagi va asosiy eksport bozorlaridagi Cobalt egalari o‘rtasida o‘tkazilgan so‘rovnomalar asosida ishlab chiqilgan. MCM versiyasidagi avtomobillar modernizatsiya qilingan quvvat agregati va takomillashtirilgan blokirovkaga qarshi tormoz tizimi (ABS) bilan jihozlangan. Asosiy yangilanishlar qatoriga zamonaviy dvigatel boshqaruv bloklari, passiv xavfsizlik tizimlari va qo‘riqlash komplekslari, shuningdek, takomillashtirilgan diagnostika moduli kiradi.
Umuman olganda, Cobalt konstruksiyasiga 50 dan ortiq o‘zgartirishlar kiritilgan. MCM versiyasi ilgari mavjud bo‘lmagan 12 ta opsiyani oldi, jumladan, Android Auto va Apple CarPlay integratsiyasiga ega multimedia tizimi, kruiz-kontrol, yangilangan asboblar paneli va eko-charm qoplamali hamda isitish funksiyasiga ega o‘rindiqlar. Bundan tashqari, UzAuto Motors muhandislari avtomobilning tashqi ko‘rinishiga ta’sir qiladigan feyslift ustida ishlashni boshlab yuborishgan.
Ushbu yangiliklar avvalroq Prezident Shavkat Mirziyoyev tomonidan e’lon qilingan kengroq tashabbus doirasida amalga oshirilmoqda. May oyida Xorazm zavodi negizida Yevro-5 standartiga javob beradigan, 7 o‘rindiqqa mo‘ljallangan hamyonbop minivenlar ishlab chiqarishni yo‘lga qo‘yish e’lon qilingan edi, loyihaga kiritiladigan investitsiyalarning umumiy hajmi taxminan 100 million dollarni tashkil etadi. Rejaga ko‘ra, 2026-yilda yirik uzelli yig‘ish (SKD) boshlanib, 2027-yildan to‘liq ishlab chiqarish sikliga (CKD) o‘tilishi ko‘zda tutilgan.
Ushbu bayonotlar fonida ijtimoiy tarmoqlarda Damas va Labo modellarini Chevrolet N400 deb taxmin qilingan yangi avtomobil bilan almashtirish ehtimoli haqida ma’lumotlar paydo bo‘ldi. Biroq, UzAuto Motors yangi model iste’molchilarning xohish-istaklarini hisobga olgan holda tanlanganini va kompaniya Damas va Labo‘ning joriy avlodlarini ishlab chiqarishni to‘xtatishni rejalashtirmayotganini rasman ma’lum qildi.
O‘zbekistonda Chevrolet Damas ishlab chiqariladigan Daewoo Damas modeli dastlab 1985-yildagi Yaponiyaning Suzuki Carry key-kari asosida yaratilgan. O‘zining sodda va ishonchli konstruksiyasi hamda ixcham o‘lchamlari tufayli ushbu avtomobil Osiyo va Lotin Amerikasi mamlakatlarida tijorat va yo‘lovchi tashish uchun juda mashhur bo‘lib ketgan.