Air Samarkand aviakompaniyasi o‘z xodimlariga ish haqi to‘lashdagi kechikishlar yuzasidan rasmiy izoh berib, yuzaga kelgan moliyaviy qiyinchiliklarni keng ko‘lamli va kutilmagan texnik ishlar bilan bog‘ladi. Tashuvchi vakillarining ma’lum qilishicha, qarzdorlikning asosiy sababi butun havo kemalari parkini rejadan tashqari ta’mirlash bo‘lgan.
2025-yilning bahor-yoz oylarida amalga oshirilgan ushbu tadbirlar qisqa muddatlarda sezilarli moliyaviy xarajatlarni talab qildi, bu esa xodimlarga to‘lovlar jadvalining buzilishiga olib keldi. Kompaniya rahbariyati hozirgi vaqtda barcha samolyotlar zarur texnik xizmatdan o‘tganligini va xavfsizlik talablariga javob berishini, parvozlar dasturi esa barqaror rejimda amalga oshirilayotganini ta’kidladi.
Inqirozli vaziyatni yengib o‘tish uchun, Air Samarkand’da xabar qilinganidek, inqirozga qarshi choralar majmuasi ishlab chiqilgan va amalga oshirilmoqda. "Hozirda biz bir qator chora-tadbirlarni amalga oshirmoqdamiz: investorlar, buyurtmachilar va hamkorlar bilan muzokaralar olib boryapmiz, samarasiz xarajatlarni qisqartiryapmiz va ish haqini tezroq to‘lashni birinchi o‘ringa qo‘yganmiz", - deya aviakompaniya vakilining so‘zlaridan iqtibos keltiradi nashr. Moliyaviy ahvolni barqarorlashtirish va jamoa oldidagi qarzdorlikni bartaraf etish asosiy ustuvor vazifa deb ataldi.
Kompaniyada xodimlar orasida "50 ga yaqin RF fuqarolari" borligi haqidagi ma’lumotlarga alohida to‘xtalib o‘tildi. Air Samarkand o‘z shtatida turli mamlakatlardan mutaxassislar mehnat qilishini tasdiqladi, biroq korporativ axloqqa asoslanib, xodimlarning fuqaroligi yoki millatiga oid izohlardan tiyildi. Shu bilan birga, "ish haqi bo‘yicha majburiyatlar hech qanday farqsiz - millati, lavozimi, ish staji va boshqa omillardan qat’i nazar, barcha xodimlar uchun bir xil bajariladi", deya qat’iy ta’kidlandi. Shu tariqa, kompaniya o‘z personal oldidagi majburiyatlarini bajarishda tabaqalashtirilgan yondashuv haqidagi har qanday taxminlarni rad etadi.
Rejadan tashqari texnik xizmat ko‘rsatish, ayniqsa u dvigatellar yoki avionikaga taalluqli bo‘lsa, zamonaviy yo‘lovchi samolyotining yillik umumiy ekspluatatsiya xarajatlarining 10-15 foizini tashkil qilishi mumkin, bu esa kichik flotga ega aviakompaniya uchun jiddiy moliyaviy sinovga aylanishi mumkin.