Poytaxtda so‘nggi yillardagi eng ko‘p muhokama qilingan infratuzilma loyihalaridan biri - shaharning muhim transport arteriyasi bo‘lgan Shota Rustaveli ko‘chasini rekonstruksiya qilish ishlari yakunlandi. Prezident matbuot xizmati e’lon qilgan rasmiy ma’lumotlarga ko‘ra, jamoat transporti uchun ajratilgan yo‘laklarni barpo etish ishlarining umumiy qiymati 19,2 million dollarni tashkil etdi. Bu summa avvalroq blogosferada tarqalgan va deyarli 200 million dollarga yetgan baholardan ancha farq qiladi.
Modernizatsiya magistralning Mirobod ko‘chasidan Choshtepa ko‘chasigacha bo‘lgan qariyb yetti kilometrlik qismini qamrab oldi. Olib borilgan ishlar natijasida yo‘lning qatnov qismi qayta tashkil etilib, endi u sakkizta yo‘lakni o‘z ichiga oladi. Ulardan oltitasi yengil va boshqa avtotransport vositalari harakati uchun mo‘ljallangan, ikkitasi faqat avtobuslar uchun ajratilgan, yana ikkita chetki yo‘lak esa to‘xtash joylari uchun ajratilgan.
Dastlabki hisob-kitoblarga ko‘ra, ajratilgan yo‘laklarning joriy etilishi jamoat transporti tizimining ishida sezilarli yaxshilanishlarga olib keldi. Bu yo‘nalishdagi yo‘lovchi oqimi ikki baravardan ko‘proqqa - soatiga 2,5 mingdan 6 ming kishiga oshdi. Shu bilan birga, ko‘chaning umumiy o‘tkazuvchanlik qobiliyati sutkasiga 40 ming avtomobilgacha ko‘tarildi, transport oqimining o‘rtacha tezligi esa 23 km/soatdan 30 km/soatgacha oshdi. Rasmiy xabarda, shuningdek, rekonstruksiya qilingan hududda yo‘l-transport hodisalari soni sezilarli darajada kamaygani ta’kidlangan.
Bir kun avval Prezident Shavkat Mirziyoyev yangilangan ko‘chani shaxsan ko‘zdan kechirdi. Davlat rahbari bajarilgan ishlar natijalarini amalda baholash uchun yangi ajratilgan yo‘lak bo‘ylab avtobusda yurdi. Tashrif chog‘ida unga poytaxt transport infratuzilmasini yanada rivojlantirish rejalari taqdim etildi. Xususan, BRT (Bus Rapid Transit) tizimi bo‘yicha ajratilgan yo‘laklar tarmog‘ini kengaytirish va Toshkent shahrining o‘zida ham, uning shahar atrofi hududlarida ham yangi transport-almashinuv bog‘lamalarini shakllantirish haqida so‘z bordi.
Ko‘zdan kechirish yakunlari bo‘yicha Prezident mas’ul shaxslarga fuqarolar uchun jamoat transportining qulayligi va ochiqligini oshirishga qaratilgan chora-tadbirlar kompleksini ishlab chiqish va amalga oshirish bo‘yicha topshiriqlar berdi. Transport tirbandliklarini kamaytirish va poytaxt hamda qurilayotgan Yangi Toshkent shahri o‘rtasida samarali logistik aloqani yaratish zarurligiga alohida e’tibor qaratildi. Ushbu keng ko‘lamli loyiha zamonaviy shahar aglomeratsiyasini yaratishni nazarda tutadi va uni mavjud transport tarmog‘iga integratsiya qilish ustuvor vazifalardan biridir.
Shota Rustaveli ko‘chasida elementlari joriy etilgan tezyurar avtobus tashish tizimi (BRT) birinchi marta 1974 yilda Braziliyaning Kuritiba shahrida ishga tushirilgan va o‘shandan beri butun dunyoda shahar jamoat transportini yaxshilash uchun ommabop modelga aylangan.