Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi tomonidan Nika Pharm farmatsevtika kompaniyasi Forsil biologik faol qo‘shimchasining nomaqbul reklamasini tarqatgani uchun ma’muriy javobgarlikka tortildi. Tekshiruvga ijtimoiy tarmoqlardagi nashrlar sabab bo‘ldi, ularda mahsulotning yaqqol shifobaxsh xususiyatlari, xususan, og‘riqni "izsiz" yo‘qotish qobiliyati borligi ta’kidlangan.
Nazorat organi reklama maydonini monitoring qilish jarayonida amaldagi qonunchilikni buzish belgilarini aniqladi. "Reklama to‘g‘risida"gi qonunning 35-moddasiga ko‘ra, biologik faol qo‘shimchalarni targ‘ib qiluvchi materiallarda ilmiy va klinik tasdiqqa ega bo‘lmagan terapevtik ta’sirlar haqida bayonot berish qat’iyan man etiladi. Qo‘mitaning maxsus komissiyasi fikricha, Forsilning reklama xabarlari iste’molchilarni chalg‘itib, qo‘shimcha dori vositasi ekanligi haqida noto‘g‘ri taassurot uyg‘otgan.
To‘plangan materiallar asosida ish qo‘zg‘atilib, uni ko‘rib chiqish natijasida Nika Pharm kompaniyasiga jarima solindi. Moliyaviy sanksiyalardan tashqari, kompaniyaga aniqlangan huquqbuzarlikni zudlik bilan bartaraf etish to‘g‘risida ko‘rsatma berildi. Regulyator ishonchsiz ma’lumotlarni tarqatishni to‘xtatishni va kelajakda bunday holatlarga yo‘l qo‘ymaslik choralarini ko‘rishni talab qildi.
Bu holat Raqobat qo‘mitasi amaliyotidagi yagona holat emas. Avvalroq idora boshqa biologik faol qo‘shimchalar ishlab chiqaruvchilari va distribyutorlariga nisbatan sanksiyalar qo‘llagan edi. Xususan, Stop Diabet, Effect Herbals, Fito Diabetic, Biomalham, Gemopro, Gemmoroid Plus va Visu Caps kabi yettita BAFning reklama kampaniyalarida qonunbuzarliklar aniqlangan bo‘lib, ularda ham shifobaxsh xususiyatlar haqida asossiz da’volar qilingan edi. Bundan tashqari, nazorat organining ko‘rsatmasiga binoan, "Triortasol Orosol+Rux" qo‘shimchasi ro‘yxatdan o‘tgan ORSA dori vositasiga tashqi o‘xshashligi sababli muomaladan chiqarildi, bu esa xaridorlarni chalg‘itishi mumkin edi.
Jahon amaliyotida BAF reklamasini tartibga solish antimonopol organlar uchun eng murakkab vazifalardan biri hisoblanadi. Bu iste’molchini mahsulotning potentsial foydalari haqida xabardor qilish va odamlarni professional tibbiy yordamdan voz kechishga undashi mumkin bo‘lgan uning shifobaxsh xususiyatlari to‘g‘risidagi nomaqbul bayonotlar o‘rtasidagi nozik chegara bilan bog‘liq.